Helgen!

Dagarna pinnar på och igår när jag skulle skriva var det något konstigt med bloggen. Men nu fungerade det att gå in igen. Tiden finns liksom inte där för tillfället. När man får en lugn stund här hemma är det bara att varva ner några minuter. 6 dagar kvar till flytten nu och det ska bli otroligt skönt. Längtar bara tills vi är installerade och klara i den nya lägenheten.

Nu är det alltid något som det ska fixas med. Snart ska jag packa ner mitt wii, hemmabion och barskåpet. Sedan har vi inte alltför mycket kvar i lägenheten. Det är väl mat, teven, datorn och sängen i princip. Gud vad skönt det ska bli att inte bo i ett bombnedslag.

Igår började vi med att gå en runda. Solen värmde skönt men blåsten var iskall. Håller det på att bli höst? Vi gick en runda och satte oss sedan i parken. Där skulle Melle sitta själv i vagnen och han satt och lekte där en bra stund innan vi gick hem. Därefter åkte jag och körde paintball. Det gick väl bra, blev inte träffad iaf så man får väl vara lycklig.




Sedan åkte jag hem till Melle och Sandra och hade en riktig myskväll med dom. Vi flyttade in sängen i vardagsrummet så nu ligger vi 30 centimeter från teven, underbart! Vi kollade på film och sedan blev det läggdags. Melvin somnade efter en stunds busande mellan mig och Sandra. Han låg och krängde ett bra tag när han sov, så hans sömn kanske inte var den bästa. Men efter ett tag kröp han nära mig och la liksom handen runt mig. Det var riktigt mysigt, så jag ville nästan inte sova. Men i säng kom jag.

När vi vaknade idag bestämde vi oss för att åka på loppis i Ronneby. När vi kom ner var det hur mycket folk som helst. Jag tröttnade på att köra barnvagn i röran och gick därför en runda med Melle. Vi gick en sväng och sedan kom vi fram till en damm där det fanns änder. Vi satte oss ner en stund för att kolla på dem och Melle uppskattade nog det för hans ögon var som julgranskulor, stora och glänsande. När vi sedan mötte Sandra hade hon fyndat ordentligt. 2 böcker och en stol som man hänger på bordet till Melvin, allt för under en hundralapp. Grejerna såg dessutom oanvända ut. Så det var en trevlig utflykt.

När vi ändå var i Ronneby passade vi på att träffa min farmor och farfar en stund. Farfar hade nyss fyllt år så vi lämnade en blomma. Melvin var hur go som helst och verkade stormtrivas. Även om lilleman var hur trött som helst höll han humöret och visade vilken söt och härlig liten kille han är.

När vi kom hem blev det lite mat och efter det kom melles mormor, morfar och morbror hit en runda. Då blev det mer mat för Melle och lite bad. Sedan busade de slut på honom. Vi hade värmt upp honom sedan körde de verkligen soppatorsk på honom. Så han somnade som en stock. Han sover i sovrummet medan vi nu sover i vardagsrummet. Första natten han sover "själv". Men det är bra om han vänjer sig för i den nya lägenheten är det tänkt att han ska få ett eget rum.

Nu blir det sängen för min del, återigen alldeles för sent. Vi hörs imorgon! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0