Världens brakare!

Vilken rolig dag detta har varit. Allt har verkligen gått bra idag för en gångs skull.

Imorse var Sandra och Melle ute och promenerade medan jag var här hemma och fixade. När de kom tillbaka gick vi en runda på stan och käkade lite. Sen fick Sandra en födelsedagspresent av mig som bestod i en klippning och färgning (slingor). Så medan hon var hos frisören var jag och Melvin hemma och busade. Väldigt roligt och trevligt, fast man hinner inte med så mycket här hemma. Man plockar fram massa leksaker och annat men man sätter inte tillbaka grejerna, så idag såg det ut som kriget när Sandra kom hem. Men det är fixat nu.

Efter ett tag tröttnade vi på att vara inne och gick en runda. Vi gick ungefär 2 meter bakom en gammal tant. Plötsligt hör jag ett fis-ljud som kom från tanten. Jag tänkte att jag säkert bara inbillade mig men efter 3 sekunder släpper hon världens brakare! Sedan vänder hon sig om och kollar på mig och Melvin, jag har vid det hör ögonblicket ögon stora som pingisbollar. När hon såg att vi gick bakom så satte hon av i en jädra fart. Själv gick jag över gatan, vill inte riskera att Melvin får någon sjukdom från den gasen. Tur att inte Sandra var med för då hade vi nog legat dubbelvikta när tanten vände sig om, haha.

Efter det träffade vi iaf Sandra igen och vi käkade en bit mat. Sen var klockan helt plötsligt 6 och Melvins grötstund var kommen. Vi har nu ökat hans mål lite, för att se om han sover bättre. De senaste dagarna har han ju sovit oroligt och varit vaken länge på kvällarna (10-tiden). Men idag la vi honom efter att han ätit sin gröt. Klockan var då halv 7 och nu är klockan 10 och han sover fortfarande. Så man kan ju hoppas att han sover bättre idag. Kan ha berott på tänderna. Nu är hans första framtand synlig och det blir hans 5e tand. Den andra framtanden är också påväg så vi får se vilken dag den tittar ut.

Nu ikväll har Sandra och jag bara tagit det lugnt. Det finns alltid något att gå och pilla med. Nu ska jag sätta mig och svara på lite kommentarer. Sedan ska jag nog gå och lägga mig, längtar tills imorgon. Vet inte varför men hoppas att det blir en lika bra dag imorgon igen. Godnatt!


Är Molly runt hörnet, pappa?

Kom här Molly så ska jag klappa dig (dra i din päls)!

Men snälla pappa, låt mig få "klappa" Molly!

Kommentarer
Postat av: Yoursooofine^^

jora, jag lever livet ,=)

2009-08-26 @ 22:54:30
URL: http://yoursooofine.blogg.se/
Postat av: Yoursooofine^^

vill också ha en liten :D

2009-08-26 @ 23:31:06
URL: http://yoursooofine.blogg.se/
Postat av: tessansessan

oj, vad sent ni börjar :O vi har redan hållt på i två veckor :) folkhögskola alltså.

2009-08-27 @ 07:35:36
URL: http://theresemansson.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Ja det stämmer, hon är 7 månader =) Tycker verkligen detta är den perfekta åldern!

2009-08-27 @ 07:38:44
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: emma

javisst tar det på krafterna när de bara gnäller och inte förstår att de egentligen behöver sova ;-)



Du skrev nått om att ni ökat måltiderna? Mer mat då alltså? Vi tänkte också på det igår nämligen... men en portion gröt borde väl räcka, likaså en burk mat? Svårt det här med bebisar ;-)

2009-08-27 @ 09:06:03
URL: http://emmakoja.blogspot.com
Postat av: Sussi

söt han är =)

2009-08-27 @ 11:29:15
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: evelinafahlström

Haha men vilken pinsam tant :o



Svar: Ja jag förstår det! :)

Haha ja visst är det det, tack så mycket :D

2009-08-27 @ 17:25:20
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0