Full fräs med Mora Träsk!

Ojojoj vilket trevligt sätt jag blev väckt på idag. I mina drömmar hörde jag orden "ta-ta-ta-ta-ta". Sedan känner jag en hand som ligger och slår mig i huvudet. Öppnar då ögonen och ser lilleman ligga och slå på mig och prata med mig. När jag öppnade ögonen helt får jag världens leende av honom. Kan man vakna bättre?

Efter att ha legat kvar i sängen en stund gick Sandra ut med Melle. Själv började jag fixa iordning här hemma. Det var tvätt som skulle hängas, köket skulle städas och nya maskiner med tvätt som skulle in. Jag hade att göra även om jag var barn- och mammafri. Det var tänkt att jag skulle dra sladden till teven i sovrummet också men den var alldeles för kort. Har fått sladd av pappa så imorgon ska jag dra en sladd så vi får upp teven och kan koppla in den.

Tillbaka från promenaden kom en varm mamma och ett glatt barn. Sedan blev det fullt ös. Satte på spotify och satte på spellistan. Ur högtalarna dunkade Mora Träsk - höger ben fram, höger ben bak, högerben fram och skaka lite grann.... Melvin tyckte det var kul att dansa med mamma och pappa. Vi svängde våra lurviga ett bra tag och var helt slut. Melvin också för han somnade efter allt dansande.

Sedan käkade vi lunch och sedan var det tänkt att jag skulle diska. Något jag sköt fram hela tiden och Sandra gick och tjatade och tjatade. Innan jag började diska hade Sara och Viggo hunnit komma till och med. Så de satt och lekte medan jag till slut diskade.

Träning var nästa på schemat. Undertiden jag var iväg kröp Melvin 2 steg. Alltså 1 steg bättre än sist. Men även om han skulle börja krypa snart så kommer det inte bli mer att göra för det. Nu sätter han sig upp själv hela tiden och man får passa honom så han inte slår sig när han ska ner. Det är han lite dålig på, han bara slänger sig efter leksakerna och tänker inte på konsekvenserna. Men han lär väl sig någon dag.

Nu ikväll har vi bara tagit det lugnt med tv-tittande och lite surfande på datorn. Melvin vaknade nyss och var lite ledsen och ville inte somna om, så han får sova hos oss. Nu måste jag sova för imorgon ska jag upp klockan kvart i 7 för att gymma. Måste stärka mina axlar och rygg eftersom jag har problem med dom. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin bild :)

2009-08-18 @ 15:08:40
URL: http://youmeandbabie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0