Underbar dag!

Idag har det hänt mycket och som vanligt har det varit full rulle från morgon till kväll. Efter mitt blogginlägg gjorde vi oss iordning och Melle sov en runda innan han och Sandra skulle på mammafika. Jag stannade hemma och spikade upp massa sladdar. Det gick riktigt bra och lyckades få ihop det på ett snyggt sätt. En maskin med tvätt hann jag med innan det var dags att hämta Sandra och Melle igen.

Då åkte vi ut och handlade lite grejer till William som vi ska på kalas hos på torsdag. Blev även en fotobok som vi kan ha alla 372 kort som damp ner i brevlådan igår. Sedan styrde vi mot babyproffsen där vi skulle kolla på vagn. Det var klart på förhand vilken vagn vi skulle ha. En Emmaljunga Scooter, men färgen var betydligt svårare att samsas om. Jag tyckte pro titan medan Sandra tyckte färgen dark beige var finare. Den var fin så vi bestämde oss för den. Vi betalade och gick ut. Men när solen lyste på den var färgen inte beige utan snarare olivgrön. Så omständiga som vi är gick vi in och bytte till pro titan istället. Alltså fick jag den färgen jag ville ha så jag kan verkligen inte klaga. Vagnen har provkörts av Sandra och den uppskattades av både henne och Melle. Han älskade att sitta framåt. Nyfiken som han är hade man mycket att titta på.

Melvins premiärtur!

Sedan kom vi hem och det var dags för Melle att äta mat. Han fick yoghurt och mackor. Vi åt inte lika nyttigt som honom men gott var det. Han var så söt när han åt. Han sitter och smackar och ler sådär busigt. Gärna med massa yoghurt runt munnen.

Yoghurtmustasch!

Sedan stack Sandra och Melle igen och jag donade med lite grejer innan jag skulle åka på träning. Jag sågade ur en hylla i en garderob så vi skulle få plats med en stålställning där man kan lägga massa kläder. Så mitt nya yrke får väl bli snickare. Får skippa ekonom-utbildningen. Sedan skruvade jag i några skruvar i soffan och försökte meka lite med dammsugaren. Reperatör ska jag nog inte bli för dammsugaren låter lika mycket nu som när jag började pilla med den. Sedan hann jag med att diska också, så det var rent och fint här hemma.

När jag var på träningen satt Sandra vid datorn och Melvin låg på en matta på mage bakom henne. När hon kollar på datorn och sedan vänder sig om sitter en kille med världens största smile bakom henne. För andra gången har han nu satt sig upp från mage, roligt!

När jag kom hem brukar vanligtvis Melle sova men idag var han vaken. Så eftersom jag varit borta tog jag över nattningen av lilleman. Han somnade efter 5 minuter och jag låg kvar och kollade på honom en stund. Tänk att allt har gått så fort. Det känns som han föddes igår för tiden har verkligen bara rusat fram. Idag fick han sin sittvagn och för 2 månader sen kunde han inte ens sitta upp. Nej, man blir verkligen imponerad över vad de små liven klarar av.

Nu ska jag iaf sova för imorgon väntar en ny dag med nya möjligheter. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0