Sovmorgon!

Det är mycket som ska göras under dagarna och när kvällarna kommer är Melvin, jag och Sandra så trötta att ögonen inte orkar vara öppna. Det går bättre och bättre för Melvin att sova, även om han inte somnar i sin egen säng. Han får somna i våran för att sedan lyftas över till sin säng. Inatt sov han ända till klockan 3 så det var en klar förbättring.

Igår vaknade han vid halv 7 och eftersom Sandra varit så duktig på sistone så steg jag upp med honom. Vi lekte lite i hans rum. Det tyckte han var roligt en stund och efter det gav jag honom lite gröt. Det gillade han inte och var lite grinig så jag satte han i vagnen och gick ut. Det dröjde 10 min sen sov han som en stock. Vi gick en rejäl runda och vi gick till och med för att hälsa på morbror Rasmus, som sommarjobbar på kyrkogården. Men Melvin sov så det var mest jag som pratade med honom. Efter det gick vi hemåt. Klockan han bli halv 10 när jag kom hem så jag hade varit ute lite mer än 2 timmar. Sandra efterlyste oss redan vid halv 9 så hon fick sovmorgon.

När jag kom hem blev Melle hungrig och det fick bli lite till gröt. Sandra skulle upp och besiktiga den gamla lägenheten. När jag gav gröten till Melle bara skrek han. Jag vet inte varför och efter han ätit upp fortsatte han skrika. Så jag fick gå ut med honom igen för att han skulle få sova.

Vi mötte upp med Sandra och åkte en runda för att köpa saker till lägenheten. Det blev en datorsladd, tvättkorg och en halkmatta till badkaret. Sedan åkte vi hem och åt lite mat. Därefter var det dags för mig att spela match. Man kanske inte ska vara nöjd efter en 7-2 förlust och det var jag inte heller.

När jag kom hem hade Melvin somnat och Sandra satt vid teven. Hon var också trött även efter sin sovmorgon så hon gick och la sig ganska snabbt. Jag åt lite och sen diskade jag sen var jag också dödstrött. Det känns som det är så mycket att göra hela tiden att man inte kan slappna av ordentligt.

Men idag är jag utvilad för idag gick Sandra upp och skulle gå och promenera. Men när hon duschade la hon Melvin i vår säng så jag skulle ha ett öga på honom. Det slutade med att både han och jag somnade så jag fick sovmorgon iaf.

Sedan har det varit lite bus i lägenheten och efter Melles mat gick Sandra och han upp till en kompis. Jag ska röja iordning i lägenheten sen ska jag gå en runda på stan. Dressmann hade halva priset på hela butiken så varför inte passa på. Sedan ska jag nog köpa något fint till Sandra också. Det är hon värd.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0