Första skoldagen avklarad!

Första skoldagen avklarad och det känns lovande. Andra kursen jag ska läsa presenteras imorgon. Kursen vi fick presenterad idag verkade mycket rolig, bokföring ingår och det är riktigt roligt. Får se om jag har samma inställning efter kursen men ändå.

Sandra och jag har diskuterat väldigt mycket angående skolgången. Jag MÅSTE plugga ordentligt. Vilket är ungefär detsamma som - att inte vara hemma och läsa. Utan sitta någonstans där inte Melvin eller Sandra "stör". Exempelvis biblioteket eller skolan. Tror stenhårt på den här taktiken och det gäller väl bara att följa den också. Nu är Melvin äldre och kräver mer och då kan man inte läsa och tillbringa tid till honom. Då är det bättre att jag kommer hem vid 4-tiden och kan ägna all min tid till Sandra, Melvin och Molly.

Efter skolan gick jag, Sandra och Melle och handlade. När han sitter där i vagnen är han knäpptyst, det är sällan han säger något. Han kan följa människor med blicken eller så ropar han på dom. Det är riktigt mysigt att gå ut och gå. Den vagn han gillar bäst är den nya vagnen. Där ser han nästan allt som händer och det gillar han.

Hemma blev det bus och mat. Melvin äter riktigt mycket nuförtiden och sover också bättre. Även om han idag vaknade 22.00 och inte ville somna om i sin egen säng. Det löstes snabbt genom att han fick lägga sig med Sandra och sova.

Han har fått en ide den där lillemannen. Han beter sig som en hund. Han tar leksaker och andra saker han hittar och sätter dom i munnen och kryper iväg. Vi kanske skulle börja träna apport med honom?!


Vi gick ut och gick en liten runda sen. Rasmus och jag skulle tippa idag igen. Några hundralappar plus idag igen och spelkassan växer sakta men säkert! När vi kände oss nöjda med tippet köpte jag och Sandra en chai latte och delade på. Julsmaken på den gör att man längtar efter Melvins första jul. Det ska bli så roligt/mysigt/trevligt.

När vi gick hem hade vi en trött kille med oss. Inte mycket sovande på eftermiddagen bäddade för en trött kille. Vi fick prata med honom sista biten för han nickade till ett par gånger. Han kan inte sova utan att ha ätit gröt, för isf vaknar han efter en timme och hela kvällen blir förstörd. Han behöver den sömnen för han vaknar mellan 6 och 7 på morgonen.

Imorgon är det som sagt skola igen och sedan är det träning på schemat. Sandra ska iväg och träna på dagen imorgon. Gymcomeback där kan man säga. Hoppas hon får lite träningsvärk så man kan trycka lite. Det är ju sååå skönt när någon tar på ens träningsvärk. Nej, nu blir det sängen för imorgon är det en ny dag. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Galet söt är han pojken. :)

2009-09-01 @ 15:32:12
URL: http://emelielenaelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0