Grabbkväll!

Melvin vaknade idag mitt emellan två trötta människor. Sandra hade inte fått många timmars sömn eftersom Melle vrider och vänder på sig hela nätterna och jag är bara väldigt morgontrött.

Morgonrutinerna gick trögt men efter en stund blev dom klara. Allt fokus var på vad som skulle hända idag. Det var lite grejer som stod på schemat. Det var match, bloggfest och en grabbkväll på schemat.

Jag stack iväg till matchen som förövrigt förlorades och Sandra var hemma.När jag sedan kom hem stod maten på bordet. Det är hur underbart som helst att bara sätta sig och äta. Dessutom var Melvin glad och det gör tiden man äter lite roligare.

Efter maten diskade jag och Melvin. Vi sjöng, diskade och Melvin åt lite på sina fingrar. Det kanske var några matbitar kvar där, vem vet? Ur högtalarna strömmade musik från Akon med låten beautiful.

När vi var klara fick Melle busa av sig lite. Det gäller verkligen att vara med för han ska vara på allt möjligt i lägenheten. Kanske dags att barnsäkra allt nu. Ska nog ta en runda med superlim imorgon. Nej, kanske inte men det hade varit bra. Duken med alla grejer på soffbordet ligger verkligen risigt till, den gillar Melvin att stå och dra i. Han tar tag i bordet och drar sig upp så att han står, sedan tar han tag i duken och börjar dra. Går några saker kan man alltid ersätta det med annat men det är inte kul om han nu skulle få någon grej på sig. Jag är nog lite överbeskyddande men det är faktiskt min ögonsten vi talar om.


Sedan klädde vi på Melle för Sandra skulle iväg på bloggfest. Innan vi lämnade Sandra hos Marie så handlade vi lite. Två kassar blev det, inte fulla men ändå två kassar.

Vi släppte av Sandra och påbörjade vår färd hem. Det var en trött kille jag hade med hem så fick muta honom med majskrokar. Det kanske inte var det bästa för hela bilen, inklusive Melvin, var full med halvätna majsbitar överallt. Men tvättservetter fixar det mesta, tur det.

När jag stannade bilen fick jag fundera en stund. Hur skulle jag ta både Melvin och matkassarna. Melvins burkmat som låg i kassarna vägde verkligen tungt idag. Men jag lyckades få med mig allt upp även om armarna var helt döda när jag kom upp till lägenheten.


Väl hemma kunde vi börja vår grabbkväll, bara Melvin och jag. Men det fick ett abrupt slut efter han fått sin gröt. Då ville han sova och jag fick vackert natta honom. Han somnade som en stock för att sedan vakna en timme senare. Eftersom han är överallt i sömnen så hamnar han ibland lite galet. Då börjar han gnälla i sömnen och man får lägga han till rätta igen. Så det fick jag göra och efter det har jag inte hört ett knyst där inne. Tror det är bäst för alla tre om han kan sova i sin säng hela natten.

Rasmus kom en runda och vi kollade på Ungern - Sverige. Roligt att de lyckades vinna även om det skedde i absolut sista sekund.

Sandra kom hem för en halvtimme sen. Hon hade haft det trevligt på bloggfesten men var trött. Så nu sitter jag här själv igen. Har även hunnit med att fixa ett videoklipp med Melvin som huvudperson. Så den är uppladdad och kommer upp på bloggen efter detta inlägg. Ni som har missat att Sandra har börjat skriva lite blogg igen kan läsa hennes blogg här.

Nu ska jag krypa ner i sängen efter ännu en händelserik dag. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0