Helg, underbart!

Idag är det verkligen sommarvärme ute, alltså gäller det att dricka mycket inför matchen ikväll! Helgen har som vanligt varit väldigt intensiv och har inte hunnit med att sitta vid datorn. Det får nog räknas som en positiv erfarenhet.

I lördags var mina föräldrar på besök. Efter en stunds lekande inne gick jag, mamma och pappa ut för att gå en runda med Melvin som skulle sova. Ute visade det sig vara väldigt lokala regnskurar men vi klarade oss hyfsat ifrån regnet ändå. När jag och Melle kom hem stod maten på bordet och det var bara att sätta sig ner och avjnuta den goda måltiden.
På kvällen sen röjde vi lite här hemma och tog det bara allmänt lugnt. Skönt med lördagskvällar ibland. Alltsom oftast har vi att göra från det vi går upp till det vi går och lägger oss.


Igår (söndag) så gick vi upp ganska tidigt för att se om tvättstugan var ledig, vilket den inte var. Vi tog därför med oss lite tvätt till mormor och morfar. Sedan gick vi på en väldigt lång promenad. Vädret kanske inte var det bästa men det var behagligt iaf. När vi kom tillbaka var det matdags för Melle och sedan åkte vi ut till Rusta och köpte lite pärmar och andra småsaker vi behövde. När vi kom tillbaka avnjöt vi tacos, som var hur gott som helst. Efter det hem en runda för att göra iordning sig för träningen.

När jag kom hem från träningen så slängde jag och morbror Rasmus skräp. Vi har röjt iordning alla skåpen här hemma, så det är inte mycket kvar till flytten. Det underlättar verkligen att börja i tid, skulle man få 10 minuter över kan man alltid gå igenom något.

Sedan kollade jag och Rasmus på fotboll på tv, Melvin hade ju lagt sig för kvällen så där kunde man inte vara och leka. Sedan spelade vi wii hela kvällen, mycket trevligt.

Idag har jag bara fixat iordning här hemma. Och nu blir det lite matlagning innan jag ska iväg på match. Sandra och Melle är och fikar med andra mammor och barn så dem har nog garanterat trevligare än mig. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0