Hektisk dag, men mycket rolig!

Gud vad sur jag kan bli ibland! Vi skulle som sagt ha hemtenta idag. Klockan 11 skulle den läggas ut på vår lärarplattform. Klockan tickade över 11 men det kom inte upp någon tenta. Humöret blev sämre och sämre ju längre klockan gick. Jag visste att jag hade att göra efter jag var klar med tentan och det störde mig att läraren inte lagt ut den. Klockan 12 startade alla i klassen en konversation på msn. Jag var inte ensam att vara sur och tvär. Flera av mina klasskamrater delade samma åsikt. Efter flera telefonsamtal till skolan fick vi fortfarande inte kontakt med läraren. Men när vi plötsligt bestämt att strunta i den dyker den upp. Då var klockan halv 1, alltså 1,5 timme försenad. Som kompensation fick vi hela helgen på oss, istället för 4 timmar. Hade hellre skrivit klart den idag men nu när jag skulle återuppta det sista jag har kvar orkade jag helt enkelt inte. Så får göra den klart imorgon istället.

Jag nämde ju att jag hade att göra på eftermiddagen, och det hade jag verkligen! Jag, Sandra och Melvin tog bilen och skulle handla lite olika saker. Första stoppet var babyproffsen där vi skulle byta åkpåsen som hade blivit brun i tvätten (insidan som vanligtvis är vit) och även hämta ett bord som vi hade reklamerat. Deras personal är verkligen hur trevliga som helst och är verkligen serviceinriktade. Med oss fick vi även ett par skor till Melle (såklart).

Nästa stopp var Amiralen köpcentrum. Ett stopp på maxi med inhandling av förnödenheter för att sedan vandra vidare på lindex och systembolaget. På maxi träffade vi även min mamma och mormor. Min mormor blir alltid glad när hon får se lilleman, som för dagen var lite trött och butter. När vi sedan åkte till nästa ställe, citygross, somnade lilleman i bilen. Rejält trött idag har han varit, iaf nu på eftermiddagen. Väl där träffade vi Melles mormor och så stötte vi även på räven som vi skjutsade hem.

Väl hemma igen fixade jag med tvätten medan Melle fick mat av Sandra. Efter han var klar var han som vanligt kladdig runt munnen och ett bad är ett måste. Vi traskade in på toan och badade en stund han och jag. Sandra passade på att plocka iordning här hemma lite medan vi hade det mysigt. Sedan åt han lite till för att sedan somna efter en stunds pratande. Nu har han börjat sova i sin egen säng så nu känns vår säng enorm helt plötsligt! Nu slipper man ligga inträngd i ett hörn på nätterna och kan breda ut sig bäst man vill. Sandra och jag tävlar nästan om vem som får mest plats på nätterna verkar det som, för när man vaknar så ligger man på de mest oväntade ställena i sängen.

Nog om det! Vi går vidare till Melvin. Vi misstänker att han ska få sin andra tand, bredvid den han har nu. Därför är han tröttare än vanligt. Humöret är detsamma, inte mycket sura miner alltså. Han är alltid en glad liten skit när vi är hemma. Han har även börjat härma ljud vi gör. Säger man "heeeeeeej" med pipig röst försöker han efterlikna det med hans egna lilla språk. Ungefär som ett skrik fast ändå inte. Nej, han har verkligen kommit in i en härlig period och det står jag för.

Nu hinner jag inte med att skriva mer, tvätten tar sig inte upp hit av sig själv. Vi hörs imorgon, då kommer det lite bilder också. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: MamiiJ 22 år och ensamstående tvåbarnsmamma.

ja det är kul att läsa en pappas blogg, kul att se att det finns pappor som är så engagerade. jag är själv inte van vid det=P



gud vad tidigt han får tänder, anton fick 2 st vid 6-7 mån och thelma fick 4 st på engång vid 11 mån =P



vad pluggar du och hur bor ni nu när du pluggar?

2009-06-06 @ 22:10:57
URL: http://mamiij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0