Kladdig, kladdigare, Melvin!

Vad klockan blev mycket. Skulle bara städa undan vid skrivbordet och det tog 2 timmar. Men vi tar allt från början.

Dagen började med att Melle vaknade och då låg vi och pratade lite, sedan blev han trött och somnade om. När han hade sovit klart var det dags att gå ut. Ut i solen trodde vi, efter att ha tittat ut genom fönstret på ena sidan av lägenheten. När vi kom ut slog vi av våra tankar att gå ut till city gross, något som skulle ta oss ungefär 2 timmar fram och tillbaka, eftersom vädret på den sidan vi inte tittat på var regntungt. Så det fick bli en runda hem till morfar och morbror istället. Där var vi en stund och när vi skulle gå hem började det givetvis spöregna så vi fick vara kvar där en stund tills det hade slutat regna.

När vi kom hem började vi röja här hemma. Eftersom flytten närmar sig sakta men säkert kan man börja rensa ut och slänga det man inte behöver. Idag var det mitt skrivbord och skolsaker jag fick gå igenom. Sandra tog garderober istället. Jag har varit för slapp att sätta in räkningar och dylikt i pärmar och det straffade sig nu. För jag har haft att göra med det hela dagen känns det som. Men nu är det klart och färdigt. Så nu kan man pusta ut.

Melvin sov inget från morgonen fram till klockan 4 så när vi la honom för att vila en stund slutade det med att han inte vaknade förrän halv 6. Han brukar inte sova så länge så vi trodde han skulle vara uppe länge idag, men han somnade snällt och fint vid 8-tiden. Sandra tog hand om nattningen eftersom jag var och kollade fotboll.

När jag kom hem åt Sandra och jag lite kvällsmat och pratade igenom dagen. Kommer ni ihåg bilderna när jag matade melle med gröt och han blev så himla kladdig? Idag var det morbror som matade honom och resultatet blev att han fick ta badet vid 2 istället för vid 7-tiden. Han var kladdig från topp till tå, men vad gör det när man kan bada honom? Jag tror både morbror och Melle hade en kul stund ihop tillsammans, melle klagade iaf inte.

Nu ska jag svara på frågestunden där det kommit in 4 (!) frågor, vilket är något mindre än normalt. Men vi kör på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0