Allsång i parken!

Då var denna dagen till ända och en ny har redan börjat. Vet inte riktigt vart jag ska börja, mitt minne är inte det bästa på kvällarna.

Dagen började med att vi uträttade några ärenden. Eftersom det inte var så överdrivet varmt ute gick vi inte till stranden utan tog istället en härlig promenad. Vi gick en runda för att sedan gå och köpa glass. Gissa om Melle blev sugen på att smaka en bit när vi åt. Men det är han alldeles för liten för så han får vackert vänta.



Efter att vi gått ett tag gick vi hem till mormor och morfar. Rasse och jag snörade på oss fotbollsskorna och gick och spelade lite fotboll. Idag var jag riktigt het och hade ett par härliga skott. Givetvis skulle Rasmus förstöra detta genom att skjuta in bollen på en gård som vi inte kom in i. När vi upptäckte att bollen inte gick att hämta gick vi bittert hem.

Sedan blev det god mat, överkokta makaroner och tjocka falukorvsbitar (VARNING - risk för internskämt). Men det smakade lika gott ändå. Sedan gick vi hem för att gosa med Molly, lilleman var vid det här laget väldigt trött och somnade i vagnen på väg hem. Men vi bar upp honom och la oss i sängen en stund. Det slutade med att både jag och Melle somnade en stund. Blev väckt av Sandras telefonsamtal men det var lika bra för jag skulle på min kusins 7-års kalas.

Så efter en stressig dusch och bilfärd var jag framme på kalaset. God mat och ett härligt poolbad senare var kalaset över. Hann även att bygga lite lego med Hugo, födelsedagsbarnet, och kom på att jag saknar det grymt mycket! Jag ska verkligen köpa mycket lego till Melle, för det är väldigt underhållande. Det är därför jag älskar att montera möbler, man måste verkligen följa ritningen annars går det åt he----te. Ikea möbler är dock ett undantag, på något sätt stämmer inte ritningarna med hur det verkligen ska byggas.

Undertiden var Melvin och Sandra på "allsång i parken". Markus Fagerwall gästade och underhöll. Melle testade sina nyinköpta hörselskydd och dem verkade riktigt bra. Även Sandra var nöjd med det och kommer med största sannolikhet att vara på plats i parken varje tisdag.




När jag kom hem busade jag lite med Melle innan han skulle sova och efter en stund var han så trött att han somnade väldigt gott. Sedan har jag suttit här en stund och nu är det läggdags.

Imorgon väntar tvättstugan på ett besök och jag längtar jätte mycket - not! Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Ante

Ser ju kanonkul ut. =)

han är så söt eran lilla.

Mvh/ Andreas

2009-07-08 @ 11:57:20
URL: http://alicespappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0