Var det sås jag skulle göra?

Idag steg jag upp tidigt, vid halv 9. Det var jobbigt att gå upp så tidigt då jag brukar vakna mellan 10 och halv 11. Men jag måste ju börja plugga så det är bara att bita ihop. Tentan är nämligen om en vecka så det är hög tid att börja nu då jag dömer både lördag och söndag.

Idag gjorde jag och sandra kassler med ost i ugnen. När det var påväg att bli klart tänkte jag att jag kunde börja med såsen. Jag vet inte vad jag tänkte på då jag öste ner nästan 3 dl MJÖL i. Sen kom jag på mig själv att det skulle vara MJÖLK och inte mjöl. Så det blev väldigt tjockt, det var bara att hälla ut och börja om. Det skulle vara 3 matskedar med mjöl och alltså inte 3 dl. Vilken mästerkock jag är! Bara att gratulera sig själv.

Sen blir jag så trött på bloggen, varje gång jag ska ladda upp en bild slutar internet att fungera och så kommer det upp "sidan kan inte visas". Så det är samma procedur varje gång, gå och dra ut sladdarna och starta om datorn. Hjälper det inte får jag göra likadant som innan. Men idag ville det efter andra gången så nu kommer lite bilder Sandra har tagit.



Vi köpte skötbordet på ikea, ett billigt alternativ. Efter det har Sandra målat det i vit färg och sedan kaklat underdelen. Sedan har hon monterat dit krokar till handdukarna. Resultatet, enligt mig, blev väldigt bra! Med hyllan blev det faktiskt ännu bättre.



Sängen med muminpåslakan, tycker jag är väldigt fint. Molly tycker nog också det är skönt då hon alltid hoppar upp där, men blir nerkastad lika fort. Inatt trodde jag att jag skulle bli galen, hmm. Nalle Puh tavlor ovanför sängen spikade vi upp i lördags. Nu får den bebisen komma så den får testa alla roliga saker.

Nu ska jag se om det står något roligt på aftonbladet. Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: svärmor

Men Daniel vad duktig du är hur smakade detta...

Jättefint med skötbord och sängen jag kommer och tittar en dag när vi är friska här hemma, vill inte smittar ner er nu när det är så nära.....

2009-01-05 @ 19:29:17
Postat av: Bibbe

Jag vill aldrig bli tvungen att äta din mat Danne :D

2009-01-05 @ 19:36:49
Postat av: Knut

Jag är imponerad av renoveringen av skötbordet! :D

2009-01-05 @ 20:00:12
Postat av: Sanna

gud va häftigt=) vore intressant om du kunde skriva vad ni handlat innan lilla bebisen kommer.. är nämligen själv gravid och tips är ju underbart att få.. riktigt ball renovering av skötbordet förresten

2009-01-07 @ 19:05:12
Postat av: Anonym

vart har ni köpt sängen och vad kostade den?? SKIT FIN

2009-01-07 @ 19:05:56
Postat av: sofia

Det där med att kakla skötbordet var skiiitsmart! Men hur har hon gjort det? Vore jättesnällt att få veta exakt =) Tänkte nämligen sno den idén om det är okej.. :)

2009-02-17 @ 09:06:46
URL: http://sofiahivall.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0