Det blev en snopp!

Jag har nu tänkt berätta hur det var när vi åkte in till förlossningen i detta inlägg och även lägga upp lite bilder. Hur det var på BB får jag berätta om imorgon.
 

På onsdagen så behövde jag få tag i en lagbok för jag har börjat en ny kurs, juridik. Boken skulle jag få låna av min kompis Robin men den fanns i Ronneby. Därför föreslog han att vi skulle åka ner dit och hämta boken och spela lite innebandy med BTH. Jag tyckte det lät som en bra idé men det tyckte inte Sandra. Så hon blev lite sur på mig och sa att hon inte skulle höra av sig om det var något som hände. Nej nej, tänkte jag, det gör väl inget. Tji fick jag!

När vi tränat klart såg jag att Sandra ringt 2 gånger. Jag blev orolig för hon hade sagt att hon inte skulle höra av sig. Jag ringde upp henne och undrade vad det var och hon sa att det hade blödigt lite och hon hade värkar. Så hon hade ringt till förlossningen och pratat med dem och de sa att hon skulle vänta och avvakta lite. Jag snabbade mig hem och när jag lämnade Räven och Robin sa jag till Robin att "imorgon vid den här tiden är jag farsa"!


Sandra hade ont när jag kom hem vid 23.30 och jag blev tillsagd att packa BB-väskan. Sagt och gjort packade jag den för att sedan duscha lite. Vid 00.30 var det 7-8 minuter mellan värkarna och vi låg i sängen. Under värkarna fick jag varken säga eller röra henne. Det var bäst att låta bli och lyssna på henne.  Hon sa åt mig att vila lite efter en stund och hon väckte mig runt halv 4 tiden. Då kollade jag värkarna igen och då var det helt plötsligt 4 minuters mellanrum. Så vid 04.04 ringde jag till förlossningen om de tyckte vi skulle komma in. Då slog det mig - det var nog dags nu!


Ett fint välkomnade fick vi!

04.47 anlände vi till förlossningen och Sandra var öppen 4 cm. Det är faktiskt rätt mycket och vi blev jätteglada! När vi skulle gå från undersökningsrummet till en förlossningssal fick vi stanna flera gånger då hon fick värkar. När vi väl var i rummet bad Sandra att få lustgas och det hjälpte jätte mycket. Hon ville inte ens sluta andas och när hon väl gjorde det så kunde man prata ordentligt med henne.  Men då tyckte hon att jag var tråkig så hon sa "nej din värld är tråkig, jag går tillbaka till min". Så hon satte på sig lustgasen och fortsatte att leva i sin lilla fantasivärld.

07.15 kollade de hur öppen hon har igen. Denna gång 9 cm (!) och 5 cm på drygt 2 timmar är inte dåligt. Därefter gick det lite långsammare, värkarna blev lite glesare och inte lika kraftiga. Sedan kom krystvärkarna och klockan 11 började hon krysta (Kan tilläggas att då hade jag suttit och masserat henne sen klockan 05.00 så jag var lite trött). Efter en timmes krystande utan lustgas (de tre sista krystningarna var med lustgas) ville Melvin titta ut. Tiden 12.06 kommer bli ihågkommen, det var då Melvin hoppade ut med ett litet glädjeskutt. Nej, jag vet, en bebis hoppar inte ut men man kan ju skriva så för det låter roligare.

Såhär glad och trött ser man ut efter att ha fått ett barn!

När Melvin kom ut så såg vi inte att det var en Melvin först. Utan de torkade av honom lite och Sandra frågade vad det var för kön. Då tog de upp barnet för att lägga det på Sandras bröst. Jag skrek rakt ut när jag såg vilket kön det var - Det är en snopp Sandra! Det blev en pojke. I det ögonblicket kunde jag inte hålla tillbaka tårarna och jag var så stolt! Både över Sandra som klarat sig igenom förlossningen så pass bra och lille Melvin som var så söt.

Såhär såg tavlan ut efter!

Jag trodde inte Sandra skulle vara såhär bra på att föda barn men hon förtjänar en guldstjärna!  Jag trodde heller inte att jag kunde vara så stolt som jag är över hennes prestation. Det går inte att beskriva i ord hur bra hon var. Klarade sig igenom hela förlossningen med bara lustgas och det är faktiskt mycket bra gjort.

Jag fick klä på Melvin hans kläder för första gången och sedan var det dags för det traditionella fikat efter. Allt kändes
verkligen underbart!


Sätter på Melvin kläder för första gången!

Detta var min och Sandras förlossningsberättelse. Fast hon kommer inte ihåg något knappt, det är nog lustgasens fel. Hon var som sagt i en annan värld. Men roligt hade hon. Imorgon kommer jag nog skriva om BB-tiden och lite annat. Måste även plugga imorgon så det kan bli ett inlägg senare på kvällen.


Melvin på BB som jag ska skriva om imorgon!


Ni glömmer väl inte att gå in och rösta på lattepappans blogg på den blogg ni tycker är bäst! Har ni inte röstat - gör det. På den ni tycker bäst om. Har ni röstat - rösta en gång till!


Nu ska jag inte bli mer långrandig blev ju ett himla långt inlägg. Ha det bra allesammans! Vi hörs imorgon!


Molly ville hälsa på lillebror när han kom hem!

Melvin var tvungen att sova lite här hemma efter mötet med Molly!


Kommentarer
Postat av: Therese

åååh det låter så härligt! Hoppas verkligen ni hade det underbart och att Melvin mår bra :) kram från mig =)

2009-02-02 @ 07:31:44
URL: http://theresemansson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Oh vilken fin liten pojk.

Jag förstår att du är stolt över sandra :)

2009-02-02 @ 10:04:52
Postat av: Miah

Grattis till lillpojken!!!

2009-02-02 @ 11:20:52
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: Julia

Guuud va mysigt för er, hoppas allt går bra nu och lvoa att inte sluta blogga (:

2009-02-02 @ 12:56:45
Postat av: Emelie

Nej men gud vilken söt liten! Hoppas min förlossning går lika bra =D duktiga ni är! och för att inte tala om Sandra, superwoman haha =D

2009-02-02 @ 12:59:12
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: jennie (ungmamma18)

Åh vad söt liten pojk! GRATTIS :)

2009-02-02 @ 21:43:35
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: annelie

Grattis till eran lille Melvin, ser ut som en riktig liten gobit!!

2009-02-03 @ 19:57:27
Postat av: Sofia Werlin

Ett stort grattis till er båda : )

han är så himla söt :)

2009-02-04 @ 00:13:13
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0