Avdelning svar på tal!

Fick en kommentar nyss som gjorde mig lite sur. Så för att skriva av mig får jag väl ta och svara på den här eftersom "sara" inte lämnat några kontaktuppgifter.

"Sara" skrev:
Hej! Jag hittade din blogg igår och blev stormförtjust direkt. På ett humoristiskt vis beskriver du din lycka över barnet. DOOOCK.. be din tjej gaska upp sig förfan. Hon skriver bara om hur jobbigt allt är. Stackars unge säger jag bara. Ni har fått ett mirakel och hon har bara panik hit och dit för allt som ska ske, alla som ska träffa bebisen.. ÅHHH!

Avdelning svar på tal:
Jag förutsätter att du inte känner Sandra särskilt bra, för isåfall hade du vetat att Sandra älskar barn. Hennes blogg skriver hon faktiskt mest för sig själv. För att kunna gå tillbaka och se hur hon kände sig just då. Detta är en av anledningarna till att hon inte uppdaterar varje dag. 
Det kan också kännas jobbigt för mammorna efter förlossningen men så är inte fallet här. Sandra är glad, lycklig och mår bra. Det hon skriver om att hon är trött är väl ganska normalt efter en förlossning, det är en stor påfrestning för kroppen.  Jag själv är också trött men det är innan man kommer in i detta. Jag tror dock aldrig jag har sett Sandra lyckligare någon gång än som hon är nu.
Det inlägg hon skrev om panik är till viss del en osäkerhet. I 4 dagar hade vi haft Melvin och man lär känna barnet efterhand. Det är klart man blir osäker om det kommer massa folk när inte ens jag och Sandra känner honom. Du är t.ex. ingen bra bilförare efter att ha kört bil 4 gånger. Det är något man växer in i och lär sig därefter, likaså är det med barn

Detta inlägg är inte menat att vara ett surt inlägg utan bara ett svar på tal. Men man kan bli besviken på såna kommentarer där man inte riktigt vet vad man pratar om. I det här fallet känner du nog inte Sandra tillräckligt bra för att skriva en sådan kommentar.

Kommentarer
Postat av: Louise

Undra om hon "Sara" har några egna barn. Tycker det är bra att du ger svar på tal!

2009-02-05 @ 18:08:41
URL: http://louisesbekannelser.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Daniel! Läser både din och Sandras blogg då Sandra och jag tidigare gått i samma klass, blev precis som du lite förvånad över kommentaren då jag minns att Sandra till och med var "Nanny" på vår prao-period på högstadiet! haha.. Ni är en väldigt fin liten familj och lillkillen är sockersöt! Lycka till med allt! Kram till er!

2009-02-05 @ 18:41:21
URL: http://johannala.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra svar på tal! Inser själv hur slut jag lär vara efter min förlossning. Man uppskattar såklart alla besök man får, men det är viktigt att ha egentid också!!! Nej, jag håller stenhårt på er.

Grattis till er underbart söta påg :)

Kram

2009-02-05 @ 19:14:38
URL: http://guppyfisken.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ni är fina =)

2009-02-05 @ 22:26:27
Postat av: sanna

Vilken löjlig kommentar.. Jag håller stenhårt på er

2009-02-05 @ 22:41:59
URL: http://suusannaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, hon har nog inte gått igenom en gradivitet själv och sedan legat och tryckt ut en unge i flera timmar, och ja, det är jobbigt!! det är nog hon som borde rycka upp sej i det hära fallet..

2009-02-06 @ 02:44:29
Postat av: Sara

Hejsan!

Javisst är det bra att du ger svar på tal och jag kanske inte gav hennes blogg så många chanser som jag borde då jag lessnade. Är själv en 20årig tvåbarnsmamma så nog vet jag hur det är med förlossningar alltid! :)



Men ja. klart hon får ha den för sig själv men de senaste inläggen jag läste var väldigt.. neråt. Synd att du blev upprörd iallafall. Ni verkar fina som familj men ja. återigen. Jag blev fast i din blogg direkt och så ville jag se henne och blev helt.. paff.. wellwell. glöm det!

2009-02-09 @ 00:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0