Boooom, wääääääääääääää!

Nu hände det där som inte fick hända.. Jag och sandra hade varit ute en runda med Melle och möts i dörren av Molly. När vi kommer hem brukar Molly kräva uppmärksamhet av oss och det brukar vi ge henne. Då vi skulle bädda hann vi inte gosa med henne och med facit i hand kanske man skulle gjort det. Men iaf lägger vi Melvin i sängen så att sandra kan gå och duscha och jag bädda sängen (tvätt idag, alltså rena lakan). Molly fick damp när vi inte ägnade tillräckligt med uppmärksamhet åt henne och sprang runt i lägenheten som ett skållat troll. Hon flyger helt plötsligt upp i sängen och upptäcker Melle för sent och lyckas med att krocka med honom. Melvin, som tidigare under dagen varit kinkig, börjar skrika hysteriskt och jag står som ett frågetecken. Till slut ropar jag på Sandra som springer ut från toan och jag springer efter Molly. Får tag i henne och sliter upp henne och tar ett riktigt tag i nackhåren på henne och skäller som jag aldrig gjort innan. Medan jag är i full fart med att skälla på Molly försöker Sandra trösta lilleman.

Jag vill inte skälla på Molly men när hon gör såna saker måste man visa att det inte är okej. Får hoppas hon inte gör om det och vi ska i fortsättningen inte lägga Melle i vår säng när Molly är i farten.

Han lugnade ner sig och Sandra gav han lite mat innan han skulle sova. När han ammar märker vi att han har två stora rivsår i huvudet och det är bara att ta en blöt bomullstuss och torka av det lilla blod som fanns. Vad rädd jag blev när jag såg att det var blod. Men vi fick bort det så vi får ta en titt hur det ser ut imorgon. Efter maten somnade hjälten som en stock i sängen. Han var ordentligt trött lilleman.

Nu ligger mina tre änglar (Molly är faktiskt en ängel även om hon har damp) och sover. Jag ska printa ner ett inlägg för att sedan ansluta till de övriga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0