Barnmorskan!

Vaknade inatt av att Molly välte ner en blomma på mig! Blev livrädd och hjärtat satt uppe i halsen. Sen var det bara att somna om.

Idag skulle Sandra till barnmorskan för att kolla hur magen växte och hur barnets hjärtljud var. Innan hon skulle gå frågade hon också hur aktiva barn är, därför att barnet i Sandras mage inte är speciellt aktivt. Barnmorskan tyckte det var bäst att åka ut till förlossningen och kolla upp det.

Jag står i duschen och Sandra, som är väldigt stressat, kommer hem och säger att jag ska skynda mig. Jag, som tidigare bara stått och duschat för nöjes skull, tvättar håret och går sedan ut ifrån duschen. När jag står där frågade jag hur det var och fick till svar: TACK!
Vadå tack, frågade jag. Tack för du snabbade dig fräste hon till, märbart surt. Hon ville tydligen att jag skulle göra iordning en fralla till henne så att hon kunde fixa lite annat innan hon skulle åka. Emmelie, som skulle till sjukgymnasten, väntade tydligen på henne med bilen. Ibland är det märkbart med tjejers hormoner under graviditeten, upp som en sol och ner som en pannkaka.

När jag kom hem från skolan och jag hade med mig mat, var Sandra hur trevlig som helst. Man får ta allt med en klackspark, när jag vet att Sandra inte menar att vara sur och grinig mot mig.

Såhär i efterhand är det rätt roligt när hon får sina utbrott. Det är bra att man kan skratta åt det.

Jag har lärt mig en sak av hennes graviditet, man ska inte kalla en gravid för "tjockis". Det uppskattas inte. Haha

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Nej verkligen inte tjockis, har blivit utskälld ett antal gånger redan!

2008-11-24 @ 21:35:01
Postat av: Lena

Alltså den katten är galen....

Man får passa sig vad man sig till henne,

hon har ju ganska kort stubin..



Lena

2008-11-25 @ 14:43:29
Postat av: Soph

Haha.. inte kalla en gravid tjockis:) klockrent!

Ska fortsätta läsa din blogg nu...

2008-11-28 @ 20:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0